در حال بارگذاری
رئيس پليس فتا خراسان‌شمالی خبر داد:

۶ میلیارد به حساب شهروندان بجنوردی برگشت

شماره خبر : 1739 - https://asreatrak.ir/short/4Aq5B

رئيس پليس فتا خراسان شمالی از عودت ۶ ميليارد و ۱۵۰ ميليون ريال وجه که به صورت غير قانوني از حساب تعدادي از شهروندان برداشت شده بود، خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» به نقل از خبرگزاري پليس، يوسف شاکري با اعلام جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي تماس تعداد زيادي از شهروندان با مرکز فوريت هاي سايبري ۰۹۶۳۸۰ مبني بر اينکه بعد از دريافت پيامکي که حاوي لينک بدافزار بوده و به محض نصب بر روي تلفن همراه آنها، مبالغي از حسابشان خارج شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

 

وي با اشاره به اينکه محتواي پيامک‌ها دريافت ابلاغيه سامانه ابلاغيه قضايي، سامانه ثنا، بسته کمک معيشتي و... بود، افزود: اين پيامک‌ها مخاطب را به درگاه‌هاي فيک هدايت مي‌کردند و در نتيجه در طول ۴۸ ساعت گذشته ۶ ميليارد و ۱۵۰ ميليون ريال از حساب شاکيان پرونده برداشت شده بود.

 

اين مقام انتظامي ادامه داد: کارشناسان فتا در مرکز فوريت‌هاي سايبري با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي و بررسي تراکنش‌هاي بانکي موفق شدند حساب‌هاي مقصد کلاهبرداران را مسدود و در نتيجه با  هماهنگي مرجع قضايي کل مبلغ به حساب شاکيان و مالباختگان عودت داده شد.

 

رئيس پليس فتا خراسان شمالي با بيان اينکه اين اقدام به موقع کارشناسان سايبري، خرسندي و رضايت‌مندي مالباختگان را به همراه داشت، از شهروندان خواست تا ضمن توجه به هشدارها و توصيه‌هاي سايبري پليس، در صورت اطلاع و يا مواجه با اينگونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق پل ارتباطي ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اطلاع دهند.

 

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات